BEYKOZ BELEDİYESİ
YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Yasal Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- Bu yönetmeliğin amacı, Beykoz Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü’nün çalışma usul ve esaslarının düzenlenmesi ve hizmetin daha verimli ve etkin bir biçimde yasal düzenlemelere uygun olarak yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2- Bu Yönetmelik, Yapı Kontrol Müdürlüğü’nün kuruluş görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Yasal Dayanak
MADDE 3- Bu yönetmelik 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununun Belediyenin yetki ve imtiyazları başlıklı 18’inci maddesinin (m) bendine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen;
(1) Kaymakamlık :Beykoz Kaymakamlığı’nı,
(2) Büyükşehir :İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni,
(3) Belediye :Beykoz Belediyesi’ni,
(4) Başkanlık :Beykoz Belediye Başkanlığı’nı,
(5) Başkan Yardımcısı :Beykoz Belediyesi Başkan Yardımcısı’nı,
(6) Meclis :Beykoz Belediye Meclisi’ni,
(7) Encümen :Beykoz Belediyesi Encümeni‘ni
(8) Müdürlük :Beykoz Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü’nü,
(9) Yönetmelik :Beykoz Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5- (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Memur
c) İşçi
ç) Sözleşmeli Personel
d) Şirket Elemanı
e) Diğer
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
a) Müdür
b) Denetim Bürosu
c) Evrak Kayıt ve Takip Bürosu
Bağlılık
MADDE 6- Yapı Kontrol Müdürlüğü, Belediye Başkan’ına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısı’na bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 7- Yapı Kontrol Müdürlüğünün görevleri şunlardır;
(1) Müdürlüğe intikal eden kurum yazıları ve vatandaş başvurularını (Dilekçe, Cimer, e-posta v.b.) yasal süresi içerisinde değerlendirerek sonuçlandırmak.
(2) Beykoz İlçesindeki bütün mahallelerin düzenli bir program dahilinde yapı denetimini yapmak.
(3) ... (Devamı belgenin sonraki bölümlerinde yer alacaktır.)
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin Alınması
MADDE 14- Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler Müdür’ün havalesi doğrultusunda zimmet defterine kaydedilerek, ilgilisine verilir.
Görevin Planlanması
MADDE 15- Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 16- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, gerekli özeni göstererek süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği
MADDE 17- Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(1) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e iletilir.
(2) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
(3) Görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(4) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 18- Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür’ün parafı, Başkan Yardımcısının imzası, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem
MADDE 19- (1) Müdürlüğe gelen evrakın önce bilgisayar kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Gelen evrak ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Giden evrakın önce bilgisayar kaydı yapılır, zimmet karşılığı ilgili müdürlüğe teslim edilir.
(3) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 20- Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer paraflı sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar birim arşivine kaldırılır. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından Evrak kayıt ve takip bürosunda görevli personel sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve Disiplin Hükümleri
MADDE 21 - (1) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Müdür, Yapı Kontrol Müdürlüğü’ne bağlı olarak görev yapan tüm personelin kanun ve yönetmelikler doğrultusunda disiplinli ve koordineli çalışmasını sağlar ve denetler.
(3) Disiplin amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen cezaları verme yetkisi bulunur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 22- Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yapı Kontrol Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 23- İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 24- Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25- Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.