T.C.
BEYKOZ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Yasal Dayanak, Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı; Hukuk İşleri Müdürlüğünün çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi, hizmetin daha verimli ve etkin bir biçimde ve yasal düzenlemelere uygun olarak yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
Madde 2- Bu yönetmelik, Beykoz Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğünün çalışma usul ve esasları ile görev, yetki ve sorumluluklarına ve diğer birimler ile ilişkilerinin düzenlenmesine dair hükümleri kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu yönetmelik, T.C. Anayasa’sının 124’üncü maddesi ile 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15’inci maddesinin (b) bendine dayanılarak düzenlenmiştir.
Tanımlar
Madde 4- Bu yönetmelikte geçen;
Valilik :İstanbul Valiliğini
Kaymakamlık :Beykoz Kaymakamlığını
Belediye :Beykoz Belediye Başkanlığını
Belediye Başkanı :Beykoz Belediye Başkanını
Başkan Yardımcısı :Bağlı bulunan Başkan Yardımcısını
Müdür :Hukuk İşleri Müdürünü
Avukat :Hukuk İşleri Müdürlüğü Kadrolu Avukatını
Şef :Hukuk İşleri Müdürlüğü Kalem İşleri Sorumlu Memurunu
Personel :Hukuk İşleri Müdürlüğünde görevli memur ve işçi çalışanları,
Yönetmelik :Bu yönetmeliği ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumluluk
Kuruluş
Madde 5- Müdürlük, bir Hukuk İşleri Müdürü, yeterli sayıda Avukat, Hukuk İşleri Müdürlüğü Kalemi Sorumlu Memur (Şef), Arşiv Sorumlusu (Memur) Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni, diğer memur, icra takip ve iş takip elemanlarından oluşur.
Kuruluştaki Personelin Unvanları ve Taşıması Gereken Nitelikler
Madde 6- Müdürlük personeli aşağıdaki unvan ve nitelikleri taşıyan elemanlardan oluşur.
6.1- Hukuk İşleri Müdürü: Hukuk Fakültesi ve avukatlık stajını tamamlayarak avukatlık ruhsatını almış ve Beykoz Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü bünyesinde avukat olarak en az 1 yıl görev yapmış olan avukatlar arasından Başkanlık Makamınca uygun görülerek görevlendirilecek veya görevlendirilmiş olan avukat.
6.2 – Avukat: Hukuk fakültesi mezunu, avukatlık stajını tamamlayarak avukatlık ruhsatı almış ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre aday memurluğunu tamamlayarak kamu avukatı olarak ataması yapılmış olan avukat.
6.3- Hukuk İşleri Müdürlüğü Kalemi Sorumlu Memuru (Şef): Üniversitelerin iş idaresi, Adalet Meslek Yüksek Okulu, Büro yönetimi, İşetişim ve dengi fakültelerin herhangi birinden mezun olup 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre aday memurluğunu tamamlayarak memur olarak ataması yapılmış olan memur.
6.4- Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni: Bilgisayar işletmenliği eğitimi almış, yeterlilik sertifikası vs. olan Word, excel gibi ofis programlarını kullanabilen ve veri aktarma işlemlerini, internet takibini yürütebilecek nitelikte en az lise mezunu memur personeli.
6.5- Arşiv Sorumlusu: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre aday memurluğunu tamamlayarak ataması yapılanlardan arşiv mevzuatı ve uygulamaları hakkında meslek içi eğitim almış, en az lise mezunu olan memur.
6.6- Diğer memur ve takip elemanları: Müdürlüğün yazışma ve evrak takibini yapabilecek nitelikte en az lise mezunu memur ve işçi personel.
Müdürlüğün Tanımı, Görev ve Sorumlulukları
Madde -7 Hukuk İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile ilgili diğer mevzuattan doğan her türlü hukuki ve idari sonunun çözümünde Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek üzere kurulmuş ve Belediye Başkanı ve/veya Belediye Başkanının görevlendirdiği Başkan Yardımcısını karşı sorumlu bir müdürlüktür.
Avukatlara; Belediye Başkanı veya bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ve Hukuk İşleri Müdürü dışında hiçbir yerden emir ve talimat verilemez.
Hukuk İşleri Müdürlüğü, Belediye tüzel kişiliğinin tüm hukuksal sorunlarına; yürürlükteki Anayasa, Kanunlar, Kanun Hükmünde Kararnameler, Tüzük, Yönetmelik ve diğer düzenleyici genel işlemlere göre hukuksal çözümler üretir. Belediye Başkanının 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 38.maddesinin (c) bendi gereğince verilen vekaletname ile çizilen sınırlar içinde yargı yerleri önünde davalı, davacı, müşteki/müdahil sıfatı ile Belediye kamu tüzel kişiliğini temsil eder. Ayrıntılı görev kalemleri aşağıda sayılmıştır.
7.1- Hukuk İşleri Müdürlüğü; Belediye adına davacı sıfatıyla her türlü davayı açabilmesi, icra takibi veya Savcılık şikayetinde bulunabilmesi için dava, icra takibi veya şikayet hangi müdürlükle ilgili ise ilgili Müdürlüğün konu hakkında Başkanlıktan alacağı yazılı onay ile mümkündür.
7.2- Tüm yargı mercileri, hakemler, icra müdürlükleri, noterler ve diğer kamu kurumlarından yapılacak tebliğleri Belediye Başkanlığı adına tebliğ alarak ilgili müdürlüğe iletir, ilgili müdürlüğün konuyla ilgili verecekleri bilgi, belge ve müdürlük görüşü üzerine hukuksal gereklerinin yerine getirilmesini sağlar.
7.3- Belediye Başkanlığına ait her türlü idari tasarruf ve hukuksal işlemlerin hukuka uygunluğunu sağlamak için Başkanlıkça lüzum görülen hallerde Belediye Başkanı adına yapılması gerekli işlemleri belirtir. İlgili mevzuat gereğince belediyece yapılması gereken yönetmelik, genelge tebliğ, bildiri gibi düzenleyici genel işlemlerin taslaklarını hazırlar, diğer birimlerce hazırlanmış olan taslakların hukuka uygunluğun kontrol eder.
7.4- Başkanlık katı veya Müdürlüklerin teknik bilgiyi gerektirmeyen ancak hukuki yoruma muhtaç olup çözemedikleri ve mevzuatın sarih olmadığı hususlarda tereddüde düştükleri hukuksal sorunlar hakkında Başkanlık Makamından yazılı olur alınması kaydı ile görüş belirtir. Daha önce hukuksal görüş alınmış bir konuda tekrar hukuki görüş istenmez.
7.5- Müdürlük personelinin özlük işleri ile ilgili işlemlerini, disiplin soruşturmalarını yapar, tahakkukları düzenler, ayniyat işlemlerini ve harcamalarla ilgili avans, kredi sarf işlemlerini yürütür.
7.6- Müdür ve Avukatlar; yetkili kurum veya amirlerce görevlendirilmeleri halinde idari kurullar oluşturabilir, tespit ve tahkikat yapabilir, 4483 sayılı Kanunu ile kendilerine verilen görevleri yerine getirebilirler.
Müdürlüğün Yetkisi
Madde 8- Hukuk İşleri Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanununu gereğince Belediye Başkanınca verilen genel veya özel vekaletname, dava icra takibi ve savcılık şikayetleri ile ilgili özel görev onayları ile Avukatlık Kanununun, 4483 sayalı Kanunun, ilgili diğer mevzuat hükümlerinin ve bu yönetmeliğin tanıdığı yetkileri kullanarak görev yapar. Müdürlük, yasalardan doğan ve Başkanlık Makamı ya da bağlı bulunduğu Başkan Yardımcılığı makamınca verilen görev ve sorumluluklarını bu yönetmelik çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluk Alanları
Hukuk İşleri Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumluluk Alanları
Madde 9- Hukuk İşleri Müdürü, Hukuk İşleri Müdürlüğünün temsil ve idaresi ile görevlidir. Ayrıca;
9.1- Hukuk İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
9.2- Gerektiğinde Belediye Encümen Toplantılarına üye olarak katılır.
9.3- Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler. İç görev dağılımı yapar.
9.4- Müdürlük içi yönergeler yayınlar. Tüm belgelerin ilgililere dağıtımını gerçekleştirir.
9.5- Hukuk İşleri Müdürlüğünün tahakkuk amiri ve personelin birinci sicil amiridir.
9.6- Hukuk İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
9.7- Gerek kurum içi ve gerekse kurum dışı hukuki bilgilendirme ve yönlendirmelerde bulunur. Birim içinde gerektiği zamanlarda idari toplantılar düzenler.
9.8- Kamu çalışanları ile yapılacak kurul toplantılarında kurum temsilcisi ve idari kurulu üyesi olarak idareyi temsil eder müzakerelere katılır.
9.9- Mevzuat ve içtihat takibi yapar, yaptırır ve ilgili değişikliklerin birimlere dağıtımını sağlar.
9.10- İç görev dağılımı ile zimmetine aldığı dava dosyalarının takibini yapar, iç yazışma, ara karar, duruşma, keşif, vs. işlemlerin yerine getirilmesini takip eder.
9.11- Diğer Müdürlükler ile birlikte düzenlenecek koordinasyon toplantılarında Müdürlüğü temsilen hazır bulunur.
9.12- Kanunlar ve diğer düzenleyici işlemlerle verilen her türlü görevi yapar.
Avukatların Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 10- Avukatlar, Başkanlık Makamınca verilen vekaletname ile belirlenen sınırlar içinde belediye tüzel kişiliğini başta yargı organları olmak üzere temsil ile görevlidirler.
Ayrıca;
10.1- Müdürlükçe kendilerine verilen, yargı organlarında Belediye aleyhine açılmış veya Başkanlık tarafından verilen özel onay ile davacı sıfatı ile açılacak her türlü dava ve icra takibi vs. işlerinde Belediye Başkanlığını temsil ederek, yasa hükümleri, kazai ve ilmi içtihatlara göre Belediye hak ve alacaklarının iddia, savunma ve yürütülmesini sağlar, bu amaçla gerekli inceleme ve araştırmaları yapar, duruşma, keşif ve yüksek yargı organlarındaki duruşmalarda hazır bulunurlar.
10.2- Müdür tarafından havale edilerek kendilerine verilen dava ve işlem dosyalarını inceleyerek hukuksal görüş bildirirler.
10.3- Hukuk İşleri Müdürlüğü temsilcisinin de hazır bulunması Başkanlıkça istenilen Müdürlükler arası kurullara ve toplantılara gerektiğinde Müdürlük adına katılırlar.
10.4- Müdürlükçe kendilerine verilen işlerde yasaların, tüzüklerin ve bu yönetmeliğin gerektirdiği yükümlülükler çerçevesi içinde görev yaparlar.
10.5- Kaymakamlık Makamınca ve/veya Başkanlık Makamınca verilen emirler doğrultusunda 4483 sayılı Kanun gereği ön inceleme raporu düzenleyebilirler.
Müdürlük Kalemi Sorumlu Memurun (Şef) Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 11- Müdürlük Kalemi Sorumlu Memuru (Şef); Müdürlük kaleminin amiri ve idarecisidir. Ayrıca;
11.1- Müdürlüğün tüm büro, bordro ve tahakkuk işlerinin özenle ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlar, tüm resmi tebliğleri Müdürlük adına alır.
11.2- Müdür ve avukatlar tarafından kendisine verilen işleri yapar. Dosya ve belgelerin gereğini yerine getirir. İç yazışmaların akıbetlerini takip eder.
11.3- Gelen giden yazıların, dosyaların ve diğer belgelerin kayıt, havale ve dosyalama işlemlerini yürütür. Gelen tüm belgelerin önceki belgeler ve dosyalarla bağlantısını kurar, memurları aracılığı ile takibini sağlar ve denetler.
11.4- Kalem ve evrakların bilgisayar kaydına ilişkin işlerden ilgili memurlarla birlikte kendisine ait görevlerden şahsen sorumludur.
11.5- Müdürlüğün demirbaş kayıtlarını tutar, demirbaşta kayıtlı eşyaları korur, sene sonu dökümü ve sayımı yaparak ilgili birimlere bildirir.
11.6- Müdürlük kalemindeki, dava kayıt, zimmet, fihrist, gelen evrak, giden evrak, arşiv kayıt defterleri ile Müdürlükçe gerekli görülecek diğer defterlerin düzenlenmesi ve işlenmesi işlemlerini sağlar.
Veri Hazırlama Kontrol İşletmeninin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 12- Müdürlüğün, bilgisayar ve internet ortamına aktarılması gereken her türlü kayıt, bilgi, dosya ve verisini, Word, excel veya sunu formatında elektronik ortama aktarmak, ve tabanı oluşturmakla, bilgisayar kayıtlarının güncelleştirilmesini ve arşivlenmesi ile görevlidirler. İç internet ağı üzerinden elektronik ortamda diğer birim ile her türlü haberleşme ve veri alış-verişini sağlar.
Memurların ve Takip Elemanlarının Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 13- Kalemde çalışan memurlar; Hukuk İşleri Müdürü, avukatlar ve şef tarafından kendilerine tevdi edilen büro içi ve dışı görevleri, kayıt ve evrak takibi gibi işleri tam ve noksansız olarak zamanında yapmakla görevlidirler. Karar, dosya ve belge örneklerinin çıkarılması, çoğaltılması ve dosyalanmasından sorumludurlar. Bu belgelerin asıllarına uygunluğunu onaylayabilirler. Diğer kurumlara ve mercilere zimmetle evrak götürebilirler, mahkeme ara karar gereklerinin yerine getirebilirler. Avukatlara yardımcı her tür işlemi yapabilirler. Bu işler ile ilgili gerektiğinde kendilerine onaylı yetki belgeleri verilir.
Arşiv Sorumlusu (Memurun) Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 14- Müdürlük avukatlarınca takip edilerek neticelendirilen ve yapılacak başkaca bir işlemi kalmayan dava dosyaları ile evrakların, esas defterindeki kayıtlarının kapatılmasından, arşiv defterine ve arşiv fihristine işlenmesinden (bilgisayar ortamı sağlandığında bilgisayar kayıtlarına dosya kapama işleminin işlenmesinden) arşiv odasının ve dolaplarının tertip ve düzeninden, gerektiğinde çıkarılması gereken dosyaların arşivden çıkarılmasından sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLEM
Denetim
Denetim ve Personel Sicilleri
Madde 15- Hukuk İşleri Müdürü, tüm personelini, çalışma disiplini ve verilen görev işleyişi açısından her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
15-1 Hukuk İşleri Müdürü, birinci sicil amiri olması nedeniyle personelin yıllık sicil notlarını ve/veya performans ölçümlerini değerlendirir ve ilgili birime iletir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanun’undan ve Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliği’nden kaynaklanan yetkilerini kullanarak disiplin cezası verebilir. Gerektirebilecek yine yasal düzenlemeler ile verilecek diğer denetim ve değerlendirme yetkilerini kullanır.
15.2- Müdürlüğün tüm personeli için izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme gibi özlük işlerini takip eder ve bu işlemlerin izlenmesi için gölge özlük dosyaların düzenler ve saklar.
15.3- Hukuk İşleri Müdürü, gerekli gördüğünde avukatlar ile tüm personel periyodik olarak (her ay yada üç ayda bir) görev konuları ve yürütmekle sorumlu oldukları işleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesini ve rapor düzenlenmesini isteyebilir.
15.4- Hukuk İşleri Müdürü, tüm müdürlük personelinin iş disiplini, kılık-kıyafet, mesai gibi konularda getirilen idari düzenlemelere uymasını sağlar ve takibini yapar. Aykırı davranışları tespit ederek gereğini yerine getirir.
15.5- Hukuk İşleri Müdürü, gerek gördüğünde avukatlar ile diğer personeli daire dışındaki kendilerine müdürlükçe verilen görevlerle ilgili olarak yaptıkları çalışmaları izlemeye ve denetlemeye yetkilidir.
İKİNCİ KISIM
Görev ve Hizmetlerin Yerine Getirilmesi
BİRİNCİ BÖLÜM
Görevin Alınması (Kabul ve Kayıt)
Madde 16- Müdürlüğe gelen evrak, Kalem Şefliği tarafından “gelen evrak” defterine kaydedilerek Müdürün görüldü havalesine sunulur. Müdürlükçe, gereği için avukatlara havale edilen dosya ve evrak, iç zimmet defterine kaydedilerek ilgili avukata imza karşılığı teslim edilir.
Görevin Planlanması
Madde 17- Müdürlük çalışanları, Hukuk İşleri Müdürü tarafından planlanan çerçevede yürütülür. Bağlantısı kurulan, cevabı yazılan ve/veya saklanması gereken evrak ise Kalem Şefliği ve/veya görevlendirilen memurlarca kalemde o işe yarayan klasörlere yerleştirilerek saklanır.
Görevin Yürütülmesi
Madde 18- Hukuk İşleri Müdürlüğünün tüm personeli kendilerine verilen görevleri ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak gereken özen ve önem sırasında göre yerine getirir.
İKİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Madde 19- Başkanlık Makamı, bağlı bulunan Başkan Yardımcısı ve diğer birimler arasında iş birliği ve koordinasyonu gerektiren çalışmalar, Hukuk İşleri Müdürü tarafından organize edilir. Tevdi edilmiş dosyalar ile ilgili bilgi verme, işbirliği ve koordinasyon, Müdürlüğün yönetiminde ilgili avukat tarafından gerçekleştirilir.
İş Yürütme, Evrak, Zimmet, Devir ve Teslimi
Madde 20- Hukuk işlerine intikal eden işler, Müdürlük yönetiminde avukatlara ve diğer personel tarafından işbirliği içinde yürütülür.
20.1- Hukuk İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar, kalem şefliğinde toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
20.2- Hukuk İşleri Müdürü, gelen dava dosyalarının görev bölgelerine, hukuksal görüş isteklerinin konusuna, avukatlar arasında uzmanlıklarına veya dosya sayısına göre tevzi eder.
20.3- Gelen dosya ve yazılar kalemdeki ilgili defterlere kime zimmetlendiği yazıldıktan sonra avukatlara ve diğer görevlilere imza karşılığında teslim edilir.
20.4- Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin görevden ayrılma, emeklilik veya başka yerlere atanmaları halinde, görevlilerden ayrılabilmeleri için kendilerine verilmiş bulunan dava ve icra işleri ile diğer konulardaki dosyaları, belgeleri, her türlü yazıları, yerlerine atanmış veya bu konuda amirlerce görevlendirilmiş olanlara bunların o günkü durumunu açıkça belirten bir çizelge düzenleyerek teslim etmeleri, devir alanların ise bu dosyaları, belgelerin her türlü yazıları inceleyerek, bunların çizelgede gösterilen durumda olduğunu belirleyerek teslim almaları zorunlu ve gereklidir.
20.5- Yukarıda adı geçen görevlilerin ölümü veya görevden ayrılması halinde daha önce kendilerine verilmiş olan her türlü dava diğer işlerle ilgili dosyalar, belgeler ve yazılar ilgili amir tarafından son durumları düzenlenerek tutanak ile belirtilerek yeni görevliye teslim edilir.
20.6- Maddi ve hukuksal nedenlerden dolayı dava açılmasında, aleyhte verilmiş bir karar hakkında itiraz yada temyiz olunan başvurulmasında veya icra takibinde yarar görülmeyen hallerde; mevzuatta öngörülen parasal sınırlarla ilgili hükümlere uyularak şartı ile avukatın önerisi, Müdürlüğün uygun görüşü ile Başkanlık Makamından feragat onayı alınarak işlem yapılır.
Yazışma Usul ve Esasları
Madde 21- Resmi iç ve dış yazışmalarda “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” esaslarına uyulur ve yazı çıkışı, yazıyı yazan memurun parafı, dosya sorumlusu avukatın imzası, Müdürün imzası ve gerekiyorsa Başkan Yardımcısı imzası, Belediye Başkanı veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Evraka Yapılacak İşlemler
Gelen Evraka Yapılacak İşlemler
Madde 22- Hukuk İşleri Müdürlüğüne gelen ve kalem şefi tarafından alınan tüm belgeler ilgili deftere kaydedildikten sonra Müdürlükçe görevlilere dağıtılmak suretiyle yine ilgili bulunduğu dava defterine kime verildiğinin kaydı yapılarak avukatlara zimmet defterine dayanılarak verilir.
22.1- Avukatlar kendilerine verilen belgeler üzerinde inceleme yaparak, gerekirse ilgili müdürlüklerden tamamlayıcı bilgi ve yeni belge isteyerek görüş isteklerinin cevaplandırmak, davaları açmak, savunmaları yapmak zorundadır.
22.2- Davalara ilişkin dava dilekçeleri, davanın önemli aşamaları, ara kararları, bilirkişi raporları, yürütmeyi durdurma, ihtiyati tedbir kararları ve icra takipleri ile icra ödeme emirleri avukatlarca ilgili müdürlüklere bildirilir.
22.3- Kendilerine evrak havale edilen diğer personel yapılması gereken işlemleri zamanında ve noksansız olarak yapmakla yükümlüdür. Mahkeme ara kararlarının yerine getirilmesi, temyiz dilekçesi verilmesi, dava veya icra takibi açılması gibi işlemler memur ile gördürülebilir.
Giden Evraka Yapılacak İşlemler
Madde 23- İşlemleri tamamlanarak giden evrak defterine kaydı yapılan iç yazışmalar, zimmet defterine kaydedilerek ilgili birimde görevli memura imza karşılığı teslim edilir.
23.1- İşlemleri tamamlayarak giden evrak defterine kaydı yapılan, birim dışında kurum ve kuruluşlara, yargı yerlerine gönderilecek evraklar, gerekli işlemler yapılmak üzere zimmet defterine işlenerek Yazı İşleri Müdürlüğüne teslim edilir.
ÇEŞİTLİ VE SON HÜKÜMLER
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 24- Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte, daha önce yürürlükte olan Hukuk İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 25- Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki genel mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 26- Bu yönetmelik, Beykoz Belediye Başkanlığı Belediye Meclisince uygun bulunarak onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 27- Bu yönetmelik hükümleri, Belediye Başkanı ve Hukuk İşleri Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve bilgisi dahilinde Hukuk İşleri Müdürü tarafından yürütülür.